Het bestuur
Het bestuur van de vereniging

Tom van den IJssel
Ik werk bij een grote Nederlandse bank in de IT en werk daar voor het buitenlandse netwerk van de bank zodat ik ook geregeld in wat grotere vliegtuigen zit naar plekken over de hele wereld maar dan als passagier.
Als klein kind zat ik al in vliegtuigen omdat mij vader een vliegbrevet had dus het vliegen is er bij mij met de paplepel ingegoten en we brachten dan ook menig weekend door op vliegveld Hilversum. Toen in dan ook de kans kreeg zelf mijn brevet te halen heb ik dat ook gelijk gedaan en in 2004 was dat voor elkaar. Ik heb mijn brevet gehaald bij Vliegschool Hilversum toen nog in de Socata Rallye.
Ik ben sinds 2014 lid van de club en sinds een jaar ook flightofficer voor in de weekends. Het mooie van de vliegclub Flevo is dat het een actieve club is die elk jaar weer mooie trips organiseert door heel Europe heen. Het is een club met vele vrijwilligers die met z’n alle de club draaiend houden, voeg daar een goed lopende vliegschool aan toe en je hebt de mogelijkheid zelf piloten op te leiden zodat ze vervolgens ook mee kunnen met de mooie trips naar het buitenland.
We staan als club voor de nodige veranderingen en ik wil er als voorzitter graag aan meewerken om die veranderingen in goede banen te leiden voor de club.

Jan Driessen
Na een carrière bij een IT-bedrijf ben ik me gaan voorbereiden op een periode met veel tijd voor mezelf. Sinds 2005 ben ik betrokken ben bij een Catalina vliegboot uit 1941 welke hier op EHLE werd onderhouden en waarmee rondvluchten werden uitgevoerd. De luchtvaart en het vliegen kregen daardoor steeds meer vat op me.
Omdat de Catalina ook op Lelystad stond, kwam ik om mijn brevet te halen terecht bij onze vliegclub. Vol optimisme begon ik aan de opleiding, vanwege mijn drukke baan eerst in rustig tempo. Al snel bleek het allemaal wat meer moeite en tijd te kosten en begon ik vaker bij Steef Beukers te lessen en ook de theorie op te pakken met de bekende stapel boeken. Ik heb nu ruim vijf jaar mijn brevet en vlieg jaarlijks zo’n 20 tot 25 uur met veel plezier.
Omdat ik door mijn pensionering in de gelegenheid ben om meer tijd te besteden aan de club ben ik al enkele jaren een vaste Flight Officer. In het voorjaar van 2019 heb ik me beschikbaar gesteld om secretaris te worden. Op 15 november 2019 ben ik gekozen.
Met alle veranderingen waarmee wij als vliegclub nu en in de toekomst te maken krijgen, gaan wij het als vereniging druk hebben. Naast samen mooie tochten maken en van het vliegen genieten, zullen we ook hard moeten werken om de komende jaren aantrekkelijk te blijven voor de leden en degenen die overwegen lid te worden.

Ed Lustig
Lid van de vliegclub sinds 2004, nadat ik in Naples, Florida, mijn PPL had gehaald.
Heb veel clubvluchten meegemaakt en daarbij met allerhande enthousiaste medevliegers vele landen bezocht – van Corfu tot Sligo en van Stockholm tot Mallorca – over zee of over bergen, als het mogelijk is met sightseeing over mooie steden, kastelen of andere landmarks. Sinds het begin sterk betrokken geweest bij de organisatie van de lange clubvluchten; altijd een belevenis!
Werkzaam als administrateur bij orgelbouwer Flentrop; onvoorziene omstandigheden daargelaten tot 2023. Dit heeft zelfs in 2014 geleid tot een heuse orgel-clubvlucht naar Hamburg en Lübeck, en uiteraard is er af en toe gelegenheid om met collega’s mooie bouw- of restauratieprojecten te gaan bezoeken.

Tomas Salfischberger
Ik heb in 2017 mijn PPL gehaald en ben in 2018 lid geworden van de club. De belangrijkste reden om lid te zijn van Vliegclub Flevo is voor mij het samen vliegen bij de clubvluchten. De mogelijkheid om met een groep gelijkgezinden een langere tocht te maken, zoals bijvoorbeeld in mijn eerste maanden naar Griekenland, is voor mij het unieke aan een vliegclub in plaats van een simpel huurvliegtuig.
In het bestuur houd ik me bezig met strategie en beleidsontwikkeling. De focus ligt op dit moment op de veranderingen rond vliegveld Lelystad en wat dat voor onze club betekent. Daarnaast groeien zowel de club als onze vliegschool, dat biedt kansen, maar ook uitdagingen rond onze vloot en capaciteit.